Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirha

A už je to tady

sociální demokracie začíná hrát na notu historie a na spodní pudy v lidech.

Opravdu vždy když čtu příspěvek od nějakého sociálního demokrata chce mi zvracet ze snahy vytřískat procentíčka oslovováním těch nejhorších lidských vlastností jako je závist, strach sebeukájení se a podobně.

Kde berete pořád tu ochotu se chovat jako dobytek to bych opravdu rád pochopil.

0/0
7.5.2010 9:47

12mmmm12

Re: A už je to tady

Sakra ty mě udivuješ, ač nekopu za socialisty, tak přece Nečas už nějakou dobu šermuje 48 ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.5.2010 9:50

jirha

Re: A už je to tady

No ne že bych z něj byl na větvi. Ale nevolím ani jedny a ani druhý. Fakt ale je že tady na blogu to ještě ptáci s temnými pudy nezkoušejí s výjimkou Němcový ale ta se alespoň nehrne do historie (i když histerka to je).

0/0
7.5.2010 9:53

12mmmm12

Re: A už je to tady

R^souhlas

0/0
7.5.2010 10:07

12mmmm12

Samozřejmě "B" je správně

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.5.2010 9:46

Dr_jeliman

Hezkej pokus, nicméně pravdou je

že jsme národ přizdi*ráčů, ehm pardon vlastně holubičích povah ;-D

0/0
7.5.2010 8:21

Georgik-I

Re: Hezkej pokus, nicméně pravdou je

mluv za sebe, přizdiprde!!!

0/0
7.5.2010 9:21

12mmmm12

Re: Hezkej pokus, nicméně pravdou je

R^;-D Souhlas to o čem bylo rozhodnuto občan ovlivnit nemohl. Ostatně jako většinu věcí.

0/0
7.5.2010 9:48

Dr_jeliman

Re: Hezkej pokus, nicméně pravdou je

Klidně si lžete do kapsy popřípadě schovávejte za podobná prohlášení. V tom právě spočívá to přizdi*ráčství. Stejně s tím nic nenadělám, tak to ani nezkusím ... klasika

0/0
7.5.2010 10:08

Richard Pech

Legionáři a hrdinové?!

No to snad ne!

Legionáři byli především vlastizrádci, dezertéři a lapkové. S výjimkou těch prvních členů České družiny, to byli etničtí češi, poddaní ruského cara, tedy občané Ruska Českého původu.. Mnohem více čechů (a slováků) padnulo za Císaře. Například v severní Itálii češi hrdině bojovali a to byla také jediná fronta, kde Rakousko-Uhersko nebylo poraženo. A Český vojevůdce Václav Radecký z Radče porazil i Napoleina u Lipska, takže bych příliš nekecal o tom, že jsme naposledy bojovali na Bílé hoře..

0/0
7.5.2010 8:21

Georgik-I

Re: Legionáři a hrdinové?!

zkus si to přečíst ještě jednou, možná napodruhé pochopíš zmínku o Bílé hoře lépe...;-D

0/0
7.5.2010 9:21

Dr No

Je docela možné,

že pravým důvodem "povstání" bylo udržet Němce v Praze do příchodu Rudé armády a vytvořit tak scénu pro hrdinské osvobození. Což se sice tak úplně nepovedlo, ale jeden den se v tom zmatku dal ještě okecat. Kdyby ovšem Rudá armáda dorazila do našeho hlavního města několik dní po odchodu posledního německého vojáka, asi by těm báchorkám o osvoboditelských tancích nikdo neuvěřil ....

0/0
7.5.2010 0:32

silný kuřák

Re: Je docela možné,

Tahle varianta vůbec nemusí být od věci. Když si uvědomíme, co Rusové předvedli před Varšavou, tak bych tomu i věřil. Ti Vlasovci byli v Praze jaksi navíc.

0/0
7.5.2010 6:43

jirha

Re: Je docela možné,

No vidím že nejsi jen kuřák. R^

0/0
7.5.2010 9:49

nibor

Re: Je docela možné,

Povstání vypuklo pátého května spontálně, odbojáři ho plánovali až o dva dny později. Jelikož ustupující německá armáda byla v těsném závěsu sledována rudou armádou, se kterou neustále sváděla ústupové boje, tak scénář, že by kamkoliv sověti dorazili až několik dní po odchodu posledního německého vojáka, je nesmysl.

0/0
7.5.2010 9:19

Dr No

Re: Je docela možné,

Ono vyprovokovat v dané situaci "povstání" asi nebylo tak těžké. Všichni věděli, že válka už prakticky skončila, Němci už se balili a byli na odchodu a nadrženost lidí, oslavit "svobodu" po tísnivých letech okupace, musela být značná. Myslím, že nikdo z obyčejných lidí nepočítal s tím, že se ještě bude střílet.

0/0
7.5.2010 11:13

Dr No

Re: Je docela možné,

K té Rudé armádě - podle toho co vím, tak v květnu už Rudá armáda v dotyku s Němci asi moc nebyla, protože Němci už asi měli jediný zájem - dostat se k Američanům. A v tom jim v Praze bránili právě naši "revolucionáři". Dá se proto pochopit naštvanost německých vojáků a brutality, kterých se v Praze dopustili. Nakonec je už dnes známý fakt, že osvoboditelská Rudá armáda dorazila do Prahy až den poté, kdy se tady přestalo střílet a nebylo to proto, že by cestou z Německa musela bojovat, ale proto, že to dřív nestihla.

0/0
7.5.2010 11:21

ovoce.zelenina

Je to

všechno jinak, já jsem to prožil a se mnou drtivá část spoluobčanů. Hrdinové byli, a nebylo jich málo, ale většina národa pracovala pro Říši a nechtěla dávat hlavu na jistý špalek, měli rodiny, majetky. Pamatuji nemálo těch, kteří šli zcela dobrovolně do Reichu jenom proto, že tam mnohem lépe platili, než jak v Protektorátu. Po vyhlášení totální války, t.j. po fatální prohře u Stalingradu, pak museli jít čeští dělníci násilím v tzv. Totaleinsatz. I atentát na Heydricha byl v podstatě Benešovou zástěrkou české domáci pasivity. Chápu politické a výchovné snahy čes.politiků, ale TG Masaryk přece hlásal NELHAT A NEKRÁST!!! Nebo tu už neplatí ?

0/0
6.5.2010 23:05

Krutá pravda od medvědice

Re: Je to

No, on byl heydrich i mezi českým obyvatelstvem poměrně oblíben, protože zlepšíl potravinovou situaci v protektorátu, což platilo i pro české obyvatelstvo. navíc zatočil s podvodníky a válečnými zbohatlíky a to především s těmi německými.

Soused (komouš mimochodem) říká, že si na hitlera nemůže stěžovat. měl práci a byl tenkrát na své první dovolené.

Jinak masaryk říkal nebát se a nekrást , no a postupně z toho lidi udělali "nebát se krást":-P

0/0
6.5.2010 23:14

proost

Re: Je to

Zdravím. Mám s tím taky trošku problém - okupanti jsou okupanti a to jim nikdo neodpáře. Ale děda říkával - když přišli do chalupy němci, tak nechali mléko pro děti a obilí na zasetí. Když přišli partyzáni, tak po nich nezbylo nic. Taky to cosi vypovídá o našem odboji a situaci. Jenomže kdo to neprožil, tak může prd a ne soudit.  A k tomu povstání - objektivně - vládě v Londýně dalo skutečně velkou práci na konci války přesvědčit vítězné mocnosti, že my patříme k vítězům a ne k poraženým. To je smutná skutečnost.  

0/0
7.5.2010 9:20

jirha

Re: Je to

Většina partizánů se ale ustavila až v průběhu roku 1946 do té doby o nich nebylo vidu slechu.

0/0
7.5.2010 9:55

DaliborS

Re: Je to

navíc zatočil s podvodníky a válečnými zbohatlíky a to především s těmi

německými.>

Tomuhle věřím, četl jsem někde Heydrichův projev, kde tvrdě odsuzuje krádeže v soukromý prospěch členů NSDAP.

0/0
7.5.2010 10:42

nibor

Re: Je to

Ale tohle nebylo nic neobvyklého, v každé okupované zemi byla v odboji jenom menšina.  A kdyby tady panovala pasivita, tak by především Heydrich vůbec nemusel do Protektorátu přijít, stačil by pořád von Neurath. Že s tebou teď souhlasí jen známý prudič "medvědice", budiž ti varovným signálem:-)

0/0
7.5.2010 9:16

Hegemon

Nj

.Máte bohužél pravdu, že né lid , ale politici ničí tuhle zemi. Nechcete pro ten národ něco udělat ? třeba odejít.... ?

0/0
6.5.2010 22:52

Reginald von Ravenhorst

Vlasovovci

Uz roky s napaetim cakam, ci sa niekto oficialne vrati k ulohe Vlasovovc pri zachrane Prahy ...  V obdobi po '89 sa to chvilu spomibalo, ale potom sa po nich zlahla zem  - presne ako za sociku. A pritom Prahu od znicenia zachranili prave oni ... BTW, cest tym, co zobrali kvery isli bojovat, aj ked nemali vela sanci proti dobre vyzbrojenym SS.

0/0
6.5.2010 22:31

SID09

Re: Vlasovovci

To snad nikdo nepopírá, nebo ano ? Jo vlastně už si vzpomínám - od r. 1989 nás osvodila vojska jen US army a do té doby to byla jen RA. Nic mezi tím !!;-)!!

0/0
6.5.2010 22:36

Reginald von Ravenhorst

Re: Vlasovovci

Well, well, naozaj nepopiera, potial mas pravdu.  Ale ani prilis nepripomina ... Mam taky pocit, ze kdesi spominany Smrkovsky ako clen, alebo dokonca ako predseda CNR, jednal o pomoci prave s Vlasovcami.

0/0
7.5.2010 6:08

jirha

Re: Vlasovovci

Hm a co takhle připomenout že Slovenský šamoštatný štát ( ;-D)  na začátku války roztrhl republiku a dokonce pohrozil vojenskou intervencí pokud Češi nepřijmou Mnichovský diktát?

Být slovákem nepřispíval bych do těchto diskusí X

0/0
7.5.2010 9:51

Reginald von Ravenhorst

Re: Vlasovovci

Tak na toto si najdi niekoho ineho ... ja som presvedcenim obcan Ceskoslovenska a na tom sa nic nezmeni. Mimochodom rec bola o historii, Vlasovci, atd. ak si spominas.

0/0
7.5.2010 11:20

snaduzdost

Květen 1945: hrdinství, nebo alibismus na poslední chvíli?

Autore, nebyl jste včera po obědě u Rozhlasu? Tam se o tom mluvilo. Hádejte  kdo asi to pregnantně a stručně vyjádřil? Aha, já zapomněl. Toho  vy neuznáváte, s ním vy se nebavíte. On je prezident Václav Klaus pod vaši úroveň.

0/0
6.5.2010 22:07

Hufo

oboje se dělo

hrdinové bojovali na barikádách, alibisté se špatným svědomím pak po boji házeli děcka z mostu a podpalovali lidi apod. a dělali humbuk, aby je každý viděl jací jsou "hrdinové". A ti praví hrdinové už mezitím řešili jak vše vrátit do starých mírových kolejí a na řvaní neměli čas.

0/0
6.5.2010 19:51

KMJ

Re: oboje se dělo

No jo , jenže pak ti rádobyhrdinové a vrazi dětí uspořádali  únor 48 a ti skuteční hrdinové skončili na uranu . Šli by do toho i kdyby  tušili jak to vše skončí ?  Jedna nesvoboda byla nahrazena jinou v podstatě naprosto stejnou .

0/0
6.5.2010 20:00

Hufo

Re: oboje se dělo

většinou by asi šli, spolíhali by, že se třeba budoucnost vyvine jinak, naděje umírá poslední.

takhle třeba doufali ukrajinci, když sssr napadnul hitler. ukrajinci taky vítali zpočátku němce jak osvoboditele i když viděli že to není taky to pravý ořechový, že jich dost zahynulo při útocích němců. ale po tom co jim stalin provedl s uměle vyvolaným hladomorem v 30-tých letech prostě zkoušeli, jestli hitler není menší zlo a nakonec se třeba nestane zázrak (z jejich pohledu).

0/0
6.5.2010 20:38

ptak_tucnak

Vysledek nejisty?

cit. "Přesto šly tisíce Čechů do boje, jehož výsledek byl předem velmi

nejistý."

To si musite delat legraci: 1) US army se rudoarmejcema potkali uz 25/4/1945 u Torgau; 2) Brno padlo 26/4/1945; 3) Ostrava 30/4/1945, Hitler se otravil tyz den; 4) Berlin padl konecne 2/5/1945.

nechci nikomu upirat zasluhy dosazene na barikadach, ale tvrdit, ze vysledek byl nejisty je naprosto zcestne. 

0/0
6.5.2010 18:50

matysek-k

Re: Vysledek nejisty?

ne tak docela, postup armád se zastavil, nabírli dech k poslední ofenzívě. Navíc po pádu Berlína už nikam nespěchali. Američané do Prahy nesměli a Poláci také ne, tak se čekalo na Rusáky, ti to měli paradoxně nejdál

0/0
6.5.2010 21:39

SID09

Re: Vysledek nejisty?

To nic nemění na skutečnosti, že se jednalo o výkřik do tmy. Nechci snižovat hrdinské činy chlapů, kteří běhali se vzduchovkami kolem tanků, ale s rozumem to nemělo nic společného. !!;-)

0/0
6.5.2010 22:16

nibor

Re: Vysledek nejisty?

Válku jako celek Německo již dávno prohrálo, to je pravda. Povstání ale přispělo k tomu, že prostor Protektorátu přestali považovat za poslední útočiště, kde se budou bránit co nejdéle.

0/0
6.5.2010 22:22

SID09

Re: Vysledek nejisty?

Inu když to tak berete, nebudu to vyvracet.

Mnohem důležitější, než Praha, byla pro němcká vojska ústupová cesta přes Prahu a její mosty. Oni se museli dostat přes Vltavu, aby mohli jít US armádě naproti. Když jim někdo zatarasí mosty, tak se museli prostřílet, aby se mohli stáhnout dál na západ. Opevňovat se ve městě nemělo žádný smysl. ;-)!!!!

0/0
6.5.2010 22:31

nibor

Re: Vysledek nejisty?

A hádejte, co prováděli , aby vůbec mohli ustupovat. Z měst a vesnic dělali opěrné body, aby nepřítele zdrželi a nakonec při ústupu vyhazovali do povětří co nejvíc, taktéž za účelem zdržení.

0/0
6.5.2010 22:34

SID09

Re: Vysledek nejisty?

Inu - ještě si to pamatuji jak to bylo, kolik toho kde bylo vyhozeno. Jednalo se o standardní postup, který se praktikoval v každé armádě. Ty vesnice a města byla opěrným bodem jen do doby, než byly ztaženy poslední opozdivší jednotky. Pak to pozbývalo jakýkoliv význam. Křižovatky i vesnice a města se opouštěla bez následné demolice..... nebo chcete mi snad tvrdit opak ? Pravda - mosty - to bylo jiný kafe, pokud vojákům hořela koudel za zadkem, tak nějaký ten most i vyhodily, ale jen proto, aby zdrželi dotírající nepřítele. Prostě i umožnění ústupu patří k vojenské taktice, která šetří životy na obou stranách ;-)!!!!

0/0
6.5.2010 22:42

nibor

Re: Vysledek nejisty?

Aby mohli Němci ustoupit, tak potřebovali především zadržovat dotírající Rudou armádu. K tomu byl standartní postup vytvářet z obcí opěrné body a provádět dstrukce.

0/0
7.5.2010 9:14

SID09

Re: Vysledek nejisty?

Ale to je naprostá blbost. Oni nemohli couvnout na důležitých křižovatkách před nějakými bojhůvkami s malorážkami. Oni museli zajistit bezpečný průjezd těch nejposlednějších sledů. Takže, když jim někdo neplánovaně obsadil důležitý ústupovýc bod, tak jej museli zlikvidovat, aby mohli zachránit desítky, či stovky dalších soukmenovců, kteří prakticky neměli jinou ústupovou trasu.!! To zdržování RA bylo až následný úkol, který nebyl zdakleka tak prioritní, pokud útočící armáda dávala ustupujícím jednotkám dostatek prostoru!!!!!!

0/0
7.5.2010 22:29

Rudolff

Rozumný popis

Jen ten nadpis je trochu zavádějící. Lidé totiž často ani víc nečtou....a hlavy mají dost vygumované bombastickou prezentací nejakých excesů. Podstata jim pak uniká.

0/0
6.5.2010 18:39

SID09

Re: Rozumný popis

8-o?8-o?8-o? Rozumný popis čeho ?!!?

0/0
6.5.2010 22:20

marty.rock

...

Milý Hulínský. Kdyby žil můj děda, bolševiky rozkulačený zemědělec a posléze Jáchymovský vězeň, nejspíš by vzal bič a spráskal by Tě. Většina lidí chtěla prostě zachránit holou existenci svou a své rodiny. Ty jsi ten poslední,kdo by to měl soudit.

0/0
6.5.2010 18:13

SID09

Re: ...

R^!!R^!! No jo, ale Hulínský si chce udělat před volbami body a zahrát na národní strunu !!!!!!

0/0
6.5.2010 22:18

geo.novotny

JSTE "STINOVY" MINISTR OBRANY CSSD

........ a neni to ta "politicka strana" - ktera si pozvala do Lidoveho domu ruskeho (BYVALEHO SOVETSKEHO) generala JEVGENIJE BRUZINSKEHO, ktery se osobne v roce 1968 zucastnil OKUPACE Ceske republiky ?

Mate to nejmensi pravo mluvit o "hrdinstvi", nebo "alibismu". Jste zradce !

G.N.!!!!!!

0/0
6.5.2010 18:07

kaktusak

Re: JSTE "STINOVY" MINISTR OBRANY CSSD

Ty si tam zrazuj své Spojené státy a my si tady budeme zrazovat Českou republiku.

0/0
6.5.2010 18:30

Forrrest

Re: JSTE "STINOVY" MINISTR OBRANY CSSD

R^

0/0
7.5.2010 0:12

neeu!

sledujte popisek autora

sledujte ten popisek: stínový ministr obrany ČSSD ;-D ;-D

0/0
6.5.2010 18:05



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.